aktuálně zveřejněno 238 881 sbírkových předmětů z 202 institucí
Podobizny legendické bílé paní alias Perchty z Rožmberka (asi 1429-1476) a jejího neblahého manžela Jana z Lichtenštejna (†1473) tvoří dnes protějšky zaujímající důležité místo v narativu telčské zámecké expozice. Jak ale naznačují odlišné původní rozměry i struktura pláten, jejich spojení je druhotné, pravděpodobně sahající jen do 19. století. V roce 2017 byl během restaurování vedle autorského monogramu AH (nebo HA) těsně nad nápisem „ANNO AETATIS SUAE XX.“ navíc objeven letopočet 1545, což vylučuje tradiční identifikaci Jana z Lichtenštejna. Podobizna představuje celou figuru mladého muže v mírném natočení vlevo, přičemž zobrazení kontrapostu se projevuje nepřirozeně zvýrazněným zdvižením levého ramene. Fyziognomii charakterizují celková štíhlost, protáhlé horní i dolní končetiny a krátký krk. V poloprofilu zachycená plná bezvousá a nepříliš oduševnělá tvář s nízkým čelem je rámována rovně zastřiženými světlými vlasy. Muž je oděn v prostřihávaný kabátek s nevýrazným nařaseným límcem a manžetami, na nohou má punčochy, krátké kulovité kalhoty zdobené svisle kladenými prýmky a ploché prostřihávané boty. Tkaniny bílého a krémového tónu tak kontrastují s černým, kožešinou podšitým kabátem s širokým rovným límcem, silnými vycpávkami v ramenou a rukávy stahovanými prýmky se zlatými sponami. Ke kabátu patří černý baret s drobnými zlatými aplikami a bělostným pštrosím pérem. Důstojnost šlechtického stavu muži dodává těžký zlatý řetěz, meč zavěšený na tenkém opasku z bílé kůže a rukavice z kůže hnědé. V telčské podobizně se propojuje znalost soudobé německé malby se staršími výtvarnými tradicemi reprezentativního vladařského portrétu, jak dokládá úzký formát obrazu, ustrnulý postoj a v neposlední řadě také další signované dílo Mistra A.H. či H.A., podobizna vévodkyně Marie Burgundské z Metropolitního muzea v New Yorku.