aktuálně zveřejněno 238 881 sbírkových předmětů z 202 institucí
Podmalba na skle, Výuka Panny Marie (S. Mutter Anna), západní Slezsko, Jesenicko - Javornicko, tzv. grafická skupina, polovina 19. století. Tradiční pojetí výjevu Výuky Panny Marie. tři polopostavy - sv. Anna, sv. Jáchym a Panna Maria v dětském věku. Sedící sv. Anna umístěna na levou stranu obrazu, oděna v tmavém modrozeleném šatu a červeném plášti posetém bílými hvězdičkami, na hlavě bílá krajková rouška s květy, kolem krku korále. Na klíně otevřená kniha, kterou přidržuje pravou rukou. Levou rukou pod pláštěm objímá zezadu Pannu Marii oděnou v béžových šatech, u krku modrobílé přehrnutí, na krku korále, oběma rukama se dotýká knihy. Na hlavě bohatý účes se zlatou stužkou. Za Marií stojí její otec - sv. Jáchym. Béžový šat, světlé vlasy a krátký plnovous, na hlavě červená čapka, v levé ruce hůl. Všechny postavy mají kolem hlavy kruhovou zlatou svatozář. Svatozář rodičů doplněna o dlouhé světle modré paprsky vyplňující zbývající volnou plochu obrazu. Pozadí jasně modré. Pod výjevem bílý pruh s černým textem: S. Mutter, Anna. Zarámováno. Dřevěný, plochý, černý rám. Muzeum ve Zlatých Horách, převod 1964. Postavy sv. Anny a Marie provedeny podle shodné šablony jako E40LU - viz oděv, rouška, poloha prstů, účes Marie atd.